Alfa Romeo Stelvio (2017)


Stelvio este un Giulia pe steroizi. Cu un motor turbo 2.0 care da 280 CP si cu cutia automata in 8 trepte si tractiune integrala, Stelvio chiar isi poate merita banii 52.000 EURO (TVA inclus). Pe langa varianta standard, Alfa Romeo mai ofera si o versiune V6 BiTurbo de 2,9 litri si 510 CP denumit Quadrifoglio al carui pret insa nu este listat pe site desi este prezentat.

Orice comentariu cu privire la placerea conducerii acestui model este de prisos. Tractiunea integrala ofera de asemenea un sentiment de siguranta sporit in conditii vitrege. Padele de schimbat vitezele sunt plasate independent de rotatia volanului (ca la Renault), dar dimensiunea marita le asigura manevrabilitatea.

Confort:

  • Start&Stop – probabil pentru a se incadra in normele “verzi”; nu stim insa daca poate fi dezactivat;
  • Air Quality System (AQS) – suna bine, revenim cu detalii, este prima masina la care vedem asa ceva;
  • geamuri anterioare actionate electric, automate, cu senzor de obstacol;
  • suspensii adaptive standard;

Siguranta

  • de toate (DNA, VDC, HDC, IBS etC)
  • noutati: franare autonoma, avertizare coliziune frontala, avertizare parasire banda;
  • camera video posterior;
  • sistem anti-incendiu – iarasi noutate absoluta;

Cu o masa proprie de doar 1735 kg si cu un timp de doar 5,7s pentru atins 100km/h (sau 3.9s pentru 60km), Stelvio in cifre arata spectaculos. Poate singurul semn de intrebare este faptul ca Stelvio este primul SUV de la Alfa Romeo si cum orice inceput poate avea unele hopuri, aruncarea unui ochi pe la competitie este recomandata.

1 Comment

  1. Stelvio, un Suv spectaculos! Sunt proprietarul unui Alfa Romeo Stelvio cu motor diesel de 209 cp și sunt absolut fascinat de modul în care se conduce și se manevrează această mașină.Ani de zile am condus Bmw, dar datorită faptului că mare parte din drumurile zilnice erau preponderent urbane X5-ul nu a fost o opțiune viabilă. Am ales un x3 în 2014 care si-a facut treba cu brio timp de 4 ani. Decizia mea de a face un test drive cu Noul x3, Audi Q5 si Alfa Stelvio, a fost una inspirată. Alfa a surclasat din start celelalte 2 mașini la tot ceea ce mă interesa pe mine: accelerație, “plăcerea de a conduce ” , lipsa ruliu. Nu, nu este mașina perfectă iar cele două “nemțoaice” au cateva plusuri pe partea de design interior si calitatea materialelor (pentru mine absolut neinteresant). Alfa este un altfel de SUV, iar din punctul meu de vedere unul foarte reușit!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.